I WANNA BE BARBIE

Barbie Inspiration
ALEXA CHUNG it, bog | HAUTE HOUSE lænestol | ROVE CONCEPTS sofa | STELLA MCCARTNEY trusser | CHANEL taske | INNISFREE hånd creme

Feminister bruger gang på gang Barbie som et eksempel på de urealistiske skønhedsidealer medierne sætter for kvinder (hvis du ikke allerede ved det, ville Barbie ikke have plads til sine organer, hvis hun var et levende menneske med samme proportioner som dukken), men det er slet ikke det jeg vælger at fokusere på, når jeg kigger på Barbie. Faktisk undrer det mig, at det er Barbies udseende der bliver lagt vægt på i første omgang, når hun bruges som eksempel, da kvinder netop ikke skal shames for deres udseende og kunne være den de har lyst til at være, og se ud som de har lyst til. Jeg voksede op med Barbies og Bratz i massevis, og de problemer jeg har haft med at acceptere min egen krop, er slet ikke kommet af at lege med en Barbie, men nærmere pga. de standarder der er blevet sat af ikke kun medierne, men også samfundet. Dukker er dukker, og det ved folk også godt inderst inde. 

" Think of me as the Barbie 
you'll never get to play with "

Jeg ser Barbie som den ultimative feminist, en inspiration for alle kvinder. Barbie har haft jobs før det overhovedet var muligt for kvinder at have disse jobs. Der har været en præsident-Barbie, selvom ingen kvinder endnu har været præsident i USA. Barbie har gjort tjeneste i både hæren, luftvåbnet og marinen siden 1990'erne. Business-Barbie udkom allerede i 1960 og Astronaut-Barbie derefter i 1965, hvilket viser dem der leger med Barbie, at de kan blive hvad som helst, også jobs der ikke er socialt accepterede for kvinder. Udover det, gør hun det hele i høje hæle og Ken er bare en accessories - Kan det være mere feministisk?



Der er ekstremt mange ting, jeg ville elske, at eje i pink - manden derhjemme er desværre ikke med på idéen. At leve i et Barbie slot er ikke en af hans drømme, så der må jeg gå på kompromis. Jeg elsker min pinke stavblender, jeg fik af min mor da jeg flyttede hjemmefra, og det kunne være fedt at have flere køkken maskiner i de pinke nuancer. Et eksempel er Kitchen Aid mixeren, der længe har stået på min ønskeliste. Den er bare ekstremt dyr og ikke lige noget man får råd til på SU.
 Generelt er gadgets bare det federe, når de også kommer i pink. Nok derfor, der er så meget elektronik i collagen. En anden ting der har stået på min ønskeliste i mange år, er en gammel vintage telefon som den øverst i collagen; helst i pink eller sort. Og selvfølgelig en Macbook, men den fåes desværre ikke i lyserød endnu, så der må jeg nøjes med at kunne få cover til den.
Ejer du noget i pink? 

Kommentarer

  1. I'm personally a big fan of saralykke blog. Thanks for sharing this post.
    clipping path
    clipping path service

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

MIN HYGGEKROG

3 HVERDAGS OUTFITS